Payroll
Une administration des salaires correcte, rapide et fluide doit être placée au cœur des préoccupations de votre entreprise. Pour savoir comment aborder encore plus efficacement votre payroll et vos RH, consultez ces blogs, e-books et autres informations intéressantes. Ou posez-nous directement votre question.


Van start met de startersjob? Dit zijn de 5 spelregels
De startersjob werkt als volgt: werft je voortaan een 18-, 19- of 20-jarige zonder werkervaring aan, dan kun je hem of haar een brutoloon uitbetalen dat lager ligt dan het minimumloon in je sector. In ruil keer je een forfaitaire nettotoeslag uit die vrijgesteld is van inhoudingen, bedrijfsvoorheffing en socialezekerheidsbijdragen. Zo kun je je loonkosten drukken, zonder dat je jonge werknemer dit voelt in zijn loonzakje.

Veranderen van sociaal secretariaat? Dat doe je in een-twee-drie!
Switchen van energieleverancier, bank of telecomoperator is vandaag de normaalste zaak van de wereld. Maar veranderen van sociaal secretariaat doet bedrijfsleiders nog altijd huiveren. Vooral de vrees voor veel administratieve rompslomp blijkt een drempel. Onterecht, want bij SD Worx bezorgen we je in 3 stappen een vlotte doorstart.

Hr-trend voor 2020: flexibiliteit verankeren in hr en payroll
Met 2020 voor de deur is het tijd om vooruit te blikken naar wat er ons te wachten staat. Een nieuw jaar betekent niet per se nieuwe trends, maar evengoed dat bepaalde ontwikkelingen en verschuivingen zich voortzetten. Het afgelopen jaar werden jobs flexibeler dan ooit, kregen werknemers meer autonomie en waren ze actief bezig met werk op eigen wensen af te stemmen. Technologische innovaties zorgen ervoor dat bedrijven zich anders organiseren. In 2019 veranderde er veel voor hr en payroll, en in 2020 zal dat niet anders zijn.

Zo leidt de digitalisering van hr tot een efficiëntere organisatie
Gesofisticeerde smartphones, ontelbare apps, slimme spraakassistenten en zelfs virtual reality: de digitalisering heeft onze vrije tijd onomkeerbaar veranderd. Maar in het bedrijfsleven worden nieuwe technologieën en tools nog te weinig ingezet. Nochtans is een digitale transformatie van hr de sleutel tot een efficiëntere organisatie.

Harmonisatie van loon- en arbeidsvoorwaarden in 3 stappen
Bij een overname of fusie is vaak ook de harmonisatie van verlonings- en arbeidsvoorwaarden aan de orde. Naast een stroomlijning van de administratieve processen komt dit immers de interne rechtvaardigheid ten goede. Toch gaat zo’n harmonisatieproces zelden over rozen. Jan Vanthournout, Senior Managing Consultant Tax & Legal bij SD Worx: “Het verleden respecteren en waarderen is de boodschap.”

De 7 troeven van het sociaal secretariaat SD Worx voor kmo's
Je loonberekeningen en personeelsadministratie moeten kloppen als een bus. Maar laat dat nu net ook erg complexe en tijdrovende processen zijn. Daarom doen meer dan negen op tien bedrijven een beroep op een sociaal secretariaat.

Fietsen leasen voor werknemers in de zorgsector (PC 330)
Waarschijnlijk zal het binnenkort juridisch mogelijk zijn dat medewerkers binnen het paritair comité 330, een deel van hun eindejaarspremie vrijwillig kunnen inruilen voor een fiets. De vraag hierover ligt bij de actuele sectoronderhandelingen op tafel.
Wil je graag meer weten over het uitwerken van flexibele verloningsstelsels en de implementatie van een fietsplan? We vertellen je er graag alles over in deze webinar.

Bruto-netto calculator publieke sector
Bekijk snel welke impact een aanpassing van bruto- op nettoloon heeft, en omgekeerd. Deze tool houdt rekening met alle factoren en is speciaal ontworpen voor de publieke sector.

Eindejaarspremie
Benieuwd of jouw bediende recht heeft op een eindejaarspremie dit jaar en hoeveel die dan netto bedraagt? Ga dan snel aan de slag met deze tool om het bedrag uit te rekenen!

Vakantiegeld berekenen
Met deze tool bereken je hoeveel dubbel vakantiegeld je jouw bediende moet betalen.

Bruto-netto calculator
Bekijk snel welke impact een aanpassing van bruto- op nettoloon heeft, en omgekeerd. Deze tool houdt rekening met alle factoren.