Rekruteren in België: 4 pistes om uit de impasse te raken
Talent vinden en houden is niet simpel in een krappe arbeidsmarkt. Hoe steek je uit boven de vele openstaande jobs? En wat kun je doen om de juiste profielen voor jouw organisatie te laten kiezen? Dit e-book zet je op weg.
Een professionele relatie is net als een puzzel. Om succesvol samen te werken moet het ‘klikken’, vanaf de eerste kennismaking maar liefst ook lang daarna. Wat is het geheim achter die klik? Wij vonden de 7 puzzelstukken die -indien juist gelegd- zorgen dat een werkgever aantrekkelijk kan zijn en een perfecte match kan creëren met zijn werknemers.
Dit e-book behandelt het vijfde puzzelstuk "rekruteren".
Gerelateerde artikelen
Pas afgestudeerde jongeren aanwerven: 5 tips
De zonovergoten zomer loopt op zijn laatste benen. Enerzijds ontwaken pas afgestudeerde studenten uit hun zomerslaap. Anderzijds schakelen veel werkgevers over van zomerregime naar full-on najaarsdrukte. Daardoor gaan bedrijven op zoek naar nieuw talent, terwijl eerstewerkzoekenden de arbeidsmarkt beginnen te verkennen. Neem je een starter onder je vleugels? Dan is dit alvast wat je moet weten.
Met deze tips word je een employer of choice
De juiste medewerkers vinden én houden is niet gemakkelijk. De tijd dat je uit een massa kandidaten die ene medewerker kon selecteren die perfect past binnen het organigram, is al lang voorbij. Door je bedrijf aantrekkelijk te profileren kiezen de weinige kandidaten uit alle mogelijke werkgevers wellicht jouw organisatie. Deze tips helpen je de harten en geesten te veroveren als employer of choice van je aanstaande werknemers.
Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen: troef voor employer branding
Je medewerkers zijn je beste ambassadeurs, daar zijn werkgevers het over eens. De Googles van deze wereld en de ondernemingen die die wereld beter maken, hebben een voetje voor. Maar elke werkgever – van kmo tot multinational – kan zijn bedrijfsimago of employer branding extra glans geven door structureel en oprecht een maatschappelijk verantwoord ondernemerschap te voeren. Voor een duurzaam bestaan van je bedrijf is het zelfs een must.