"Voor onze medewerkers proberen we hetzelfde te doen als voor onze klanten: alles zo makkelijk mogelijk maken."
Mieke Segers, hr-manager Trafuco
Een 100% Belgisch bedrijf: het is zeldzaam in de consoliderende Europese transportsector. Toch bleef Trafuco dapper een eigen koers varen. “We zijn nog steeds voornamelijk actief in tranktransport”, vertelt Mieke. “Maar we hebben ons gespecialiseerd in producten die niet iedereen zomaar kan en mag vervoeren: solventen, zuren, logen … Daar heb je heel wat knowhow en certificaten voor nodig. En die hebben wij.”
Trafuco’s aanvullende diensten vormen een stevige tweede USP. “We vervoeren niet zomaar producten van a naar b. We kunnen goederen opslaan voor klanten, volledig volgens de normen. In onze eigen garage passen we onze voertuigen aan volgens hun behoeften. En we hebben een operationele afdeling die 24 uur per dag beschikbaar is voor transportdocumenten, douaneformaliteiten en logistieke follow-up.”
Werknemers vinden en houden is een uitdaging in de transportsector, ook voor Trafuco. Chauffeurs vormen het leeuwendeel daarvan. “Voor onze medewerkers proberen we hetzelfde te doen als voor onze klanten: alles zo makkelijk mogelijk maken. We investeren sterk in opleidingen en zorgen ervoor dat het werkmateriaal altijd up-to-date is. In ons eigen opleidingscentrum kunnen ze naar hartenlust bijleren.”
"Voor onze medewerkers proberen we hetzelfde te doen als voor onze klanten: alles zo makkelijk mogelijk maken."
Mieke Segers, hr-manager Trafuco
“SD Worx is al lang een partner. Verloning in de transportsector is complex, niet elk sociaal secretariaat kan dat. SD heeft een loonprogramma op onze maat geschreven. Het verwerkt alle gegevens correct conform de cao’s. Omdat wij kunnen vertrouwen op het programma, kunnen onze medewerkers vertrouwen op een correcte uitbetaling. Het is een basisvoorwaarde, natuurlijk, maar ook dat zorgt ervoor dat onze medewerkers tevreden zijn.”
“Toen SD Worx ons vroeg om in een proefproject rond het Digitaal Prestatieblad te stappen, hebben we niet geaarzeld. Dat prestatieblad is wettelijk verplicht in de transportsector. Het vermeldt de gepresteerde uren en is de basis voor de loonberekening. Tot voor kort was een papieren prestatieblad verplicht. Maar als de chauffeurs opmerkingen hadden, duurde het lang voor die tot bij de administratie raakten.”
“Met het Digitaal Prestatieblad winnen onze administratie en onze chauffeurs veel tijd. Ze krijgen het prestatieblad samen met hun loonbrief in de mysdworx app en kunnen hun opmerkingen op afstand doorgeven. Die komen onmiddellijk in ons loonprogramma terecht, waarna de administratie ermee aan de slag kan. Zo worden eventuele correcties veel sneller uitgevoerd. Ook is het véél transparanter voor onze chauffeurs. Goed voor iedereen, dus.”
Sinds 2024 staat het Digitaal Prestatieblad open voor al onze klanten. Wij helpen met de volledige opstart. - Kelly Fels, payrollconsultant bij SD Worx
"Sinds 2024 staat het Digitaal Prestatieblad open voor al onze klanten. Wij helpen met de volledige opstart."
Kelly Fels, payrollconsultant bij SD Worx