“Door die procesmatige aanpak wint het hr-team heel wat tijd”, gaat Fo verder. “In plaats van documenten heen en weer te mailen, gebruiken we nu bijvoorbeeld een overzichtelijke en goed beveiligde mappenstructuur.”
Yara: “Overuren uitbetalen was vroeger heel arbeidsintensief. Elke maand moesten we bij onze dienstverlener een ticket aanvragen om een overurenrapport te maken, waarop we dan moesten wachten. Dat mailden ze dan naar ons ter controle. SD Worx plant die verwerking gewoon maandelijks in en plaatst de output in de afgesproken map. Zo is de doorlooptijd véél korter dan vroeger.”
“Communiceren met één partij is hoe dan ook efficiënter dan met twee”, vult Fo aan. “Nu hebben we één aanspreekpunt, en lokaal bovendien. Als we iets willen laten aanpassen, gebeurt dat snel en kwalitatief.”
Yara: “Sinds de overgang werken we nauwer samen met onze collega’s van de andere vier entiteiten. SD Worx vertrok van wat we hetzelfde doen, niet van de verschillen. Dat heeft ons geïnspireerd om meer de handen in elkaar te slaan. Ook daardoor winnen we als geheel heel wat efficiëntie."