Seru Resto Service vertrouwt al jaren in sociaal secretariaat SD Worx
Het Veurnse Seru Resto Service viert dit jaar zijn 40e verjaardag. Oprichter Frank Seru veroverde in zijn beginjaren de markt met voorgebakken frieten. Vandaag bevoorraadt de kmo de horecazaken en grootkeukens uit de regio met voedingsproducten en tafelbenodigdheden. Zoon Mattijs staat ondertussen aan het roer; zijn echtgenote Sophie Cattoor ondersteunt hem. En daarbij doet ze nog altijd een beroep op SD Worx, het sociaal secretariaat waar Frank Seru in 1976 mee in zee ging.
“Mijn ouders zaten in het bestuur van de toenmalige Kamer van Koophandel en Nijverheid, hier in Veurne. De Kamer had sterke banden met het Vlaams Economisch Verbond (VEV) en, bijgevolg, met de Sociale Dienst VEV, het latere SD Worx. Het was dus logisch dat ik daar aanklopte voor mijn loonadministratie”, begint Frank Seru. “Alles verliep altijd correct en vlot, ondanks de vaak complexe materie en de snel veranderende fiscale wetgeving. En dat is vandaag nog steeds zo.”
Complexe loonadministratie, supervlotte verwerking
Seru Resto Service, dat ondertussen 15 werknemers telt, rekent op SD Worx voor de loonberekening en –administratie en roept soms advies in rond sociale wetgeving en fiscaliteit. De loonadministratie gebeurt al jaren met Proxy Online, het softwarepakket van het sociaal secretariaat.
“Onze loonberekening is behoorlijk complex, met extra’s zoals nacht- en koudepremies. Met de kust vlakbij zijn onze activiteiten bovendien enigszins seizoensgebonden: in het hoogseizoen is het hier echt alle hens aan dek. Proxy Online zorgt op die momenten ook voor de berekening van de overuren en de lonen van jobstudenten. Het systeem is echt uitermate gebruiksvriendelijk,” aldus Sophie. “En de loonfiche is duidelijk, wat onze werknemers heel erg appreciëren,” vult Mattijs aan.
Linda!
Over de allergrootste troef van SD Worx zijn Frank, Mattijs en Sophie unaniem: de persoonlijke benadering. Seru Resto Service werkt sinds jaar en dag samen met Linda, van het lokale kantoor in Brugge. Mattijs: “Linda kent ons bedrijf door en door. Wat ook onze vraag, we krijgen altijd snel, accuraat en vooral begrijpelijk advies. Ze denkt met ons mee. Toen we bijvoorbeeld een tweetal jaar geleden het arbeidsreglement wilden bijsturen, zat Linda met ons rond de tafel om ons daarbij te helpen.”
“Die band en dat vertrouwen zijn echt van onschatbare waarde. We werken met een grote speler, SD Worx, die op de hoogte is van alle nieuwste regelgeving en hr-trends, maar het contact voelt heel erg persoonlijk aan. We hebben Linda zelfs uitgenodigd op de receptie van ons huwelijksfeest”, lacht Sophie.
Altijd SD Worx
Vooruitgang en groei zijn al 40 jaar belangrijke drijfveren voor Seru Resto Service. In de toekomst wil het bedrijf groeien door een breder aanbod in de markt te zetten. Toen Mattijs en Sophie in de zaak kwamen, begon Seru met de distributie van een brede waaier keukenartikelen en tafelbenodigdheden, zoals servies. Verkopers reizen vandaag tot ver buiten West-Vlaanderen om de producten in horecazaken voor te stellen.
“Onze kmo evolueert en deint mee op de veranderingen in de markt. Daar zijn we blij om”, aldus Sophie. “Hoe we ook veranderen of groeien, SD Worx blijft onze trouwe hr-partner. Elke maand krijg ik wel een telefoontje van een ander sociaal secretariaat, met de vraag of ze zich eens mogen komen voorstellen. Ik bedank hen vriendelijk maar resoluut: wij blijven klant bij SD Worx.”