1. Home>
  2. SD Worx>
  3. onze klanten>

Doelen met Impact: Grant Thornton’s Weg naar een People-First Cultuur

Sectoren

Professional services

Uitdagingen

Talentmanagement

Aantal werknemers

Internationale bedrijven

Leestijd

5 minuten

Man sitting in chair with Grant Thornton logo on top

 

Grant Thornton is een wereldwijd netwerk van professionele dienstverleners, dat zich inzet om uitzonderlijke klantervaringen te bieden én een sterke interne cultuur te stimuleren. Vier jaar geleden zette Grant Thornton een belangrijke stap: mensen op de eerste plaats zetten via een “People First”-strategie. Die keuze legde de basis voor een bredere HR-transformatie en innovatie.

 

 

      De Uitdaging: Een Cultuuromslag

       

      Het klassieke performance managementsysteem bij Grant Thornton was statisch en bood weinig ruimte voor tussentijdse interactie. Doelen werden aan het begin van het jaar vastgelegd en pas maanden later geëvalueerd. Door dat gebrek aan betrokkenheid en continue feedback daalden zowel de productiviteit als de tevredenheid van medewerkers. Het bestaande systeem was moeilijk te onderhouden, niet flexibel, en bood geen realtime inzichten aan managers of HR.

       

       

        Vier à vijf jaar geleden beseften we dat er iets moest veranderen. We werkten met een basis-tool die het minimum deed, maar er was een duidelijke vraag naar iets gebruiksvriendelijk én flexibel.

        De Keuze voor SD Worx Compass: Een Platform dat Mensen Centraal Zet

         

        Grant Thornton gebruikt binnen SD Worx Compass de Development-module, waarin medewerkers acties en ontwikkelmomenten kunnen toevoegen, de Career-module om ambities en toekomstdoelen te delen, en de Objectives-module waarmee medewerkers hun doelen instellen én hierop regelmatig in gesprek gaan met managers en collega’s. Gemiddeld stellen gebruikers zeven doelen per persoon in. SD Worx Compass biedt een gestructureerd kader voor een voortdurende dialoog, waardoor medewerkers zelf de regie nemen over hun groei binnen de organisatie.

         

         

          Onboarding en Implementatie

           

          Met de focus op een vlotte onboarding werkte SD Worx Compass nauw samen met Grant Thornton om processen op elkaar af te stemmen. In januari 2023 startte een pilootgroep van 50 gebruikers. Tegen november kwamen daar nog eens 80 gebruikers bij, en vandaag zijn er dat al 230.

           

           

            SD Worx in drie woorden

             

            Connectie
            Samenwerking en verbinding tussen alle talentvolle medewerkers, strategieën en groeiplannen.

            Cultuur
            “SD Worx Compass is een katalysator en energiegever voor onze people-first cultuur geworden.”

            Gebruiksgemak
            Het platform is intuïtief en eenvoudig in gebruik, zonder nood aan formele training.

             

             

              Resultaten

               

              Dankzij SD Worx Compass heeft Grant Thornton zijn performance management sterk verbeterd: medewerkers zijn meer betrokken bij hun doelen, managers hebben flexibele tools in handen, er zijn realtime inzichten beschikbaar, en de administratieve last voor HR is sterk verminderd. Daardoor kan HR zich focussen op strategisch werk. “De kracht van SD Worx Compass zit in de eenvoud en de impact op engagement en flexibiliteit. We zien echt een andere dynamiek in hoe teams omgaan met hun doelen,” besluit Bert.

               

               

                Klaar om groei en objectieven te stimuleren?

                Het talentmanagementplatform SD Worx Compass creëert een veilige ruimte voor constructieve gesprekken en ondersteunt je medewerkers om de leiding te nemen in hun carrière.  

                  Vertel me meer