Persoonlijk blijven in tijden van groei: zo doe je dat!
In deze aflevering ontvangen we Sophie Claes, de inspirerende oprichtster van de webwinkel met baby - en kinderspullen De Gele Flamingo. Ondanks haar uitgesproken ambitie en indrukwekkende groei, blijft ze altijd persoonlijk betrokken bij haar klanten. Ontdek hoe Sophie deze balans bewaart en waarom persoonlijk blijven een cruciale factor is voor succes, zelfs in een snelgroeiend bedrijf.

Sophie deelt haar persoonlijke en professionele reis, van het starten van haar bedrijf van thuis uit tot het uitgroeien tot een geliefd merk. Haar verhaal begint met de zoektocht naar unieke babyproducten voor haar dochter, wat uiteindelijk leidde tot de oprichting van haar eigen webshop.
Ze vertelt hoe ze haar bedrijf heeft laten groeien door in te zetten op sociale media, zoals Facebook, en hoe ze omging met de uitdagingen van het ondernemerschap. Ze benadrukt het belang van persoonlijke communicatie met klanten en hoe dit heeft bijgedragen aan het succes van De Gele Flamingo.
Sophie bespreekt ook hoe ze technologie en automatisering inzet zonder het persoonlijke aspect te verliezen, en waarom ze bewust kiest voor directe klantinteractie in plaats van chatbots.
Daarnaast deelt Sophie haar ervaringen met het oprichten van het speelgoedmerk Cleverclixx, dat kinderen stimuleert hun fantasie te gebruiken met magneettegels. Ze geeft waardevolle tips voor retail ondernemers, zoals onder andere het belang van blijven vernieuwen.
Haar persoonlijke aanpak en toewijding aan haar klanten en team maken haar verhaal bijzonder inspirerend.
Luister naar deze aflevering om waardevolle inzichten te krijgen over hoe je persoonlijk kunt blijven in tijden van groei.
Gerelateerde artikelen
5 tips voor een talentstrategie die werkt voor je bedrijf én je medewerkers
Terwijl steeds meer werknemers het vertrouwen hebben om hun carrière zelf in handen te nemen, blijven 4 op de 10 werkgevers worstelen met het aantrekken van de juiste talenten voor hun bedrijf. Vanwaar deze mismatch op de arbeidsmarkt? Wij zochten het uit en vertellen je hoe je de “war for talent” wint.
Groeien en bloeien met Annelies Rottiers
Bedrijven ervaren tijdens hun groei verschillende cruciale momenten met steeds nieuwe en soms onverwachte uitdagingen. “Als ondernemerschap een rechte lijn zou volgen, zou het eenvoudig en voorspelbaar zijn, maar dat is het zeker niet,” legt Annelies uit. “Daarom is het belangrijk om goed geïnformeerd te zijn, zowel bij de start van je bedrijf als bij veranderingen.