SD Worx verlengt contract met twee jaar en blijft tot en met 2026 hoofdsponsor van Team SD Worx
“Toonaangevende positie in vrouwenwielrennen verder uitbouwen”
3 mei 2022
De toonaangevende Europese payroll- en HR-dienstenverlener SD Worx heeft het contract als hoofdsponsor van de beste vrouwenploeg op de UCI-ranking verlengd tot eind 2026. “We willen alles op alles zetten om die positie te behouden. Daarnaast willen we met de verlenging van onze sponsoring de verdere uitbouw van het vrouwenwielrennen in het algemeen mee faciliteren”, zegt CEO Kobe Verdonck.
Team SD Worx kan terugblikken op een geslaagd voorjaar met 15 podiumplekken, waaronder 5 overwinningen in onder andere de Strade Bianche, de Ronde van Vlaanderen en de Brabantse Pijl. Net als vorig seizoen is Team SD Worx ’s werelds beste ploeg in het vrouwenwielrennen en staat nummer één op de teamranking van de UCI. Reden genoeg voor SD Worx om nu al het contract – dat oorspronkelijk tot en met 2024 liep – open te breken en te verlengen tot eind 2026. “Dit is een bijzondere samenwerking”, zegt teammanager Erwin Janssen. “Met SD Worx hebben we een hoofdsponsor gevonden die een enorme betrokkenheid toont bij onze ploeg. Uit de verlenging blijkt veel vertrouwen van SD Worx. Dat willen we absoluut waarmaken.”
Het verlengde contract biedt Team SD Worx de opportuniteit om met een langetermijnvisie verder te bouwen aan de ploeg. “Nu al zekerheid hebben over de komende 4,5 jaar, dat is uitzonderlijk in het wielrennen”, bevestigt Janssen. “Het is als wielerploeg van groot belang dat je in alle rust en continuïteit kunt werken aan de toekomst. Dit is een project voor de lange termijn. Als je wilt bouwen en toptalenten de kans wilt geven om zichzelf te ontwikkelen, heb je een horizon van vier jaar nodig. We zijn al zes jaar opeenvolgend de nummer één in het vrouwenwielrennen. Het is ons doel om ook de komende vier jaar de beste van de wereld te blijven.”
SD Worx CEO Kobe Verdonck wil met dit engagement de verdere uitbouw van het vrouwenwielrennen mee faciliteren: “Ons bedrijf en onze klanten hechten veel waarde aan gelijke kansen voor iedereen. Door te investeren in de vrouwenwielersport willen we een omgeving creëren waar vrouwelijke topatleten zichzelf in de beste omstandigheden kunnen ontwikkelen. We zien heel wat raakvlakken met de waarden van SD Worx. Wij zijn de Europese marktleider op het gebied van HR en payroll. Deze internationale wielerploeg zet net als wij alles op alles om te winnen door individuele talenten te laten samenwerken in team. De laatste jaren zien we de aandacht voor het vrouwenwielrennen toenemen, zowel bij de media als bij de fans. Er zijn meer wedstrijden en het prijzengeld wordt gelijkgetrokken met dat van de wedstrijden voor de mannen. Door nu al te verlengen tot en met 2026 engageren we ons om het vrouwenwielrennen verder te laten professionaliseren.”
“Wij verbinden onze naam aan een sport die aan het groeien is en waar teamgeest en diversiteit belangrijk zijn”, vervolgt Kobe Verdonck. “Natuurlijk helpt dit sponsorship ons ook bij het uitbouwen van onze internationale naamsbekendheid. Dit is een succesvolle samenwerking, waarbij er een groot vertrouwen is tussen sponsor en team. Dat blijkt ook uit de verlenging.”
Sportief manager Danny Stam benadrukt dat het verlengde contract met hoofdsponsor SD Worx voor stabiliteit binnen de ploeg zorgt. “Het liefst wil je altijd werken met een horizon van zo’n vier jaar”, aldus Stam. “Dan kun je met jonge talenten naar de toekomst werken. De afgelopen jaren hebben wij bewust jonge rensters als Demi Vollering, Niamh Fisher-Black, Anna Shackley en o.a. Blanka Vas gecontracteerd, waarbij we de eerste jaren ook nog in hen kunnen investeren. Zeker nu het vrouwenwielrennen zich steeds verder ontwikkelt en er meer grote ploegen komen is het uiterst belangrijk dat wij continuïteit kunnen bieden tot en met eind 2026. Dat SD Worx al vroeg het contract heeft opengebroken en verlengt tot en met 2026 is een teken van vertrouwen richting de ploeg.”
Het vrouwenwielrennen is in sneltempo aan het evolueren. Er zijn meer ploegen, de slagkracht is groter en met de komst van wedstrijden als Parijs-Roubaix en de Tour de France stijgt de aandacht voor het vrouwenwielrennen exponentieel. Teammanager Erwin Janssen: “De concurrentie is groter geworden. Dit team speelde een pioniersrol in de ontwikkeling van de sport. Dat kon dankzij onze sponsors, Boels, Dolmans Landscaping Group en SD Worx, die ons de afgelopen tien jaar continuïteit boden. Daardoor konden we altijd een stap vooruit denken en anticiperen op vernieuwingen binnen de sport. Deze verlengde samenwerking met SD Worx tot en met 2026 biedt ons diezelfde stabiliteit en opportuniteit. Sterker nog, we gaan voor the next step.”