Analyse- en adviesbureau NelsonHall looft SD Worx voor workforce management
23 augustus 2021
Het vooraanstaande analyse- en adviesbureau NelsonHall lauwert SD Worx voor zijn workforce management-tools en -expertise. Na een recente doorlichting onderstreepte NelsonHall de specifieke COVID-19-oplossingen die SD Worx zijn klanten aanreikt. Het belichtte ook de digitale vooruitgang van SD Worx’ workforce management-software en dat leverde heel wat positieve feedback op.
NelsonHall is wereldwijd leider in het analyseren van bedrijven en hun digitale operationele transformatie. Met zijn ‘New World Workforce Management assessment’ nam NelsonHall het aanbod en de capaciteiten op het vlak van workforce management bij SD Worx en andere spelers onder de loep.
SD Worx is actief op de workforce management-markt via de merken Adessa (een consultingbedrijf dat hr-software in de cloud aanbiedt met bijbehorende diensten), Protime (marktleider op het gebied van tijdsregistratie, toegangscontrole en personeelsplanning) en Strobbo (start-up gespecialiseerd in software voor personeelsplanning).
De coronapandemie plaatste bedrijven voor een heleboel uitdagingen op het vlak van telewerk en maatregelen op de werkplaats. Daarnaast is er ook een beweging ingezet rond meer flexibiliteit op de werkvloer, waardoor de interesse in tijdsregistratie toeneemt. SD Worx ontwikkelde specifieke oplossingen om werkgevers daarbij te ondersteunen. NelsonHall verwijst zelf naar de specifieke COVID-19-oplossingen van Protime met onder meer het checken van de temperatuur, contact tracing en toegangscontroles. De coronacrisis is zonder twijfel de grootste driver geweest, gezien de noden die opduiken bij thuiswerken en het aanvragen en rapporteren van werken op kantoor. SD Worx realiseerde in 2020 een groei van 8% op het vlak van workforce management-diensten. Op korte termijn wil SD Worx zijn workforcemanagement-diensten laten groeien door verder in te spelen op nieuwe omstandigheden waar bedrijven vandaag mee te maken krijgen. Dat is cruciaal voor heel wat bedrijven, bijvoorbeeld in de retail- en transportsector, zo bevestigt ook NelsonHall.
NelsonHall loofde verder ook onder meer SD Worx’ nieuwe gebruikersomgeving met softwaremogelijkheden voor documentbeheer, integratie met outlook-agenda’s en ploegenwissels, en het brede aanbod dat beschikbaar is in zowat veertig landen. Die geografische voetafdruk wil SD Worx bovendien nog verder uitbreiden. De focus zal liggen op klanten die actief zijn in verschillende Europese landen en een gecentraliseerde en eenvoudige manier van werken zoeken voor hun medewerkers. Het gaat dan om bedrijven met 20 tot 30.000 werknemers.
“Uiteraard zijn we opgetogen met de resultaten van dit onderzoek”, zegt Michael Custers, CMO bij SD Worx. “Het is een mooie erkenning dat ook NelsonHall sterk gelooft in onze verdere groei op het vlak van workforce management.”