1. Home>
  2. Nieuws & inspiratie>
  3. Aanwerving en selectie>
ondernemen

Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen: troef voor employer branding

Enkele resultaten uit het Regus-onderzoek

  • 43% werkt liever voor bedrijven met een mvo-strategie
  • 47% vindt het belangrijk dat een werkgever zich bezighoudt met goede doelen
  • 29% wil meer informatie over de mvo-initiatieven
  • 1/3 wil zich ook inzetten voor de goede doelen waaraan het bedrijf bijdraagt
  • 1/4 wil meer info over de mvo-initiatieven van andere teams binnen het bedrijf

    Flexibel verlonen: is je organisatie er klaar voor?

    Door flexibel verlonen in te voeren, biedt je de keuzevrijheid waar medewerkers vandaag vragende partij voor zijn. Je vertaalt alle extralegale loonvoordelen naar één totaalbudget dat hij kan spenderen aan mobiliteit, maar ook aan tools om mobiel te werken (smartphone, tablet, internetverbinding thuis …), extralegale vakantiedagen, aanvullende verzekeringen enzovoort.

    Op je loonkosten heeft het principe geen enkele impact: het is een budgetneutrale oplossing. Toch is ze juridisch volledig waterdicht en straalt het principe van de vrije beslissingsbevoegdheid positief af op de tevredenheid van je werknemers. Zij kunnen immers een voordelenpakket op maat samenstellen dat naadloos aansluit bij hun persoonlijke behoeften.

      Download het e-book
      Cathy Geerts

      Cathy Geerts

      Chief HR Officer