Eva De Schryver, nieuwe persverantwoordelijke bij SD Worx België

14 mei 2018

Eva De Schryver is voor de HR dienstverlener SD Worx België het nieuwe aanspreekpunt voor de pers. Zij vervangt daarbij Pieter Goetgebuer, die zich voortaan concerntreert op de internationale PR en corporate communication voor SD Worx Group die intussen in tien landen actief is.

Eva De Schryver (45) heeft meer dan twintig jaar ervaring in marketing, PR en communicatie in diverse sectoren zoals IT en Telecom en bij beroepsorganisaties zoals Beltug en Belgian Entertainment Association. Eva is socioloog (UGent) van opleiding, met een Master in Marketing aan de Leuven Gent Vlerick School.

Eva De Schryver stelt heel gemotiveerd: “Het HR-domein is in volle ontwikkeling. SD Worx beschikt over een berg aan waardevolle informatie en de juiste contacten met gespecialiseerde kennis. Onze specialisten volgen de sociaaljuridische actualiteit op de voet en zijn beschikbaar om technische materie van arbeidsrecht en personeelszaken, loonberekening en tax helder uit te leggen.”

Duiding bij actuele HR-uitdagingen

“Ik zet zelf ook graag mijn speurneus op,” verduidelijkt Eva De Schryver haar rol. “Als grootste HR-dienstverlener ziet SD Worx België duidelijk de actuele HR-uitdagingen zoals de vraag naar meer flexibilisering en personalisering. Daar spelen we op in via flexibele verloning, het mobiliteitsbudget, het nieuwe werken en meer. Dat zorgt voor meer complexiteit, waardoor steeds meer bedrijven hun payroll en HR uitbesteden. We zullen allemaal langer moeten werken, vacatures geraken niet ingevuld, levenslang leren wordt de norm. De impact van robotisering op de werkvloer is een andere vraag. Binnen onze sector zorgt de digitalisering voor een enorme dynamiek: dankzij HR Analytics, bijvoorbeeld, kan de HR-manager een meer strategische rol spelen.”

Ook via authentieke klantenverhalen

Eva brengt journalisten graag in contact met interessante cases. “Ook onze authentieke klantenverhalen maken de digitale omslag in HR duidelijk: doordat steeds meer processen binnen HR geautomatiseerd zijn, blijft er meer tijd over voor menselijk contact en persoonlijk strategisch advies. Daar draait het in een ‘klantgerichte’ organisatie om.”