SD Worx Holding neemt VIO Interim over

26 oktober 2017

SD Worx Holding neemt het uitzendbureau VIO Interim over van het investeringsfonds Down2Earth en stapt zo in de groeiende markt voor flexibel werk. Het management en de bijna honderdveertig medewerkers van VIO Interim, gespreid over meer dan dertig kantoren in België, blijven aan boord. VIO Interim is in ons land de snelste groeier binnen de interim-sector en zal volledig zelfstandig blijven opereren onder SD Worx Holding. Die wil het uitzendbedrijf nog aanzienlijk laten groeien, onder meer door internationalisering en diversifiëring.

De arbeidsmarkt wordt almaar flexibeler: het aantal medewerkers dat niet langer vast in dienst is bij een bedrijf, groeit aanzienlijk: het aantal zelfstandigen zonder personeel neemt toe, de regering wil via het Zomerakkoord flexi-jobs uitbreiden naar andere sectoren en ook het aantal medewerkers met een interim-contract zit in de lift. Met de overname speelt SD Worx Holding in op die steeds flexibeler wordende arbeidsmarkt en versterkt het zijn leiderspositie als HR-speler.

Snelste groeier op Belgische interim-markt

VIO Interim heeft zowat 1.250 klanten, kmo’s en grotere bedrijven, waar het alles samen 3.500 uitzendkrachten tewerkstelt. Het gaat daarbij vooral om arbeidersprofielen in de productie en logistiek en bedienden in de verkoop en diensten. Het bedrijf werd in 2009 opgericht door Marianne Kindt en Steven Holvoet. Zij bouwden het bedrijf in korte tijd uit tot de snelste groeier in de interim-markt en blijven, net als de medewerkers, aan boord. De oprichters zullen ook na de overname investeren in het bedrijf en worden opnieuw minderheidsaandeelhouder. VIO Interim zal 2017 afsluiten met een omzet van honderd miljoen euro en een bedrijfsresultaat (EBITDA) van meer dan elf miljoen euro.

“Na zelf vele jaren in de interim-sector te hebben gewerkt, werd het tijd voor mijn eigen aanpak. Ik wilde werken voor een waarden-gedreven organisatie, niet gedomineerd door doelstellingen en cijfers, al blijven die natuurlijk belangrijk. Daarom richtte ik samen met Steven Holvoet VIO Interim op. We onderscheiden ons omdat we inzetten op het geluk van mensen. De goeie cijfers komen dan bijna vanzelf: tevreden medewerkers betekent tevreden uitzendkrachten, en dat leidt tot tevreden klanten. Ik ben heel blij dat we ons verhaal verder kunnen schrijven onder de vleugels van SD Worx Holding”, zegt Marianne Kindt, Geluksverantwoordelijke bij VIO Interim.

Ambitieuze groei

“SD Worx Group blijft focussen op zijn kernactiviteiten: payroll en HR op lokaal en internationaal vlak. Maar doordat VIO Interim er nu bijkomt, treden we toe tot een markt waar we nog enorm veel potentieel zien”, zegt Filip Dierckx, voorzitter van de Raad van Bestuur van SD Worx Holding.

“Door de nieuwe divisie rond flexibele arbeid verder uit te bouwen, moet die op termijn even groot worden als de payrollactiviteiten van SD Worx Group. Dat is ambitieus, maar we kunnen dit bereiken door eventuele overnames in de interim-sector buiten België. Ook uitbreiden naar nieuwe diensten zoals detachering of payroll binnen de interim-sector behoort tot de mogelijkheden. We heten alle medewerkers van VIO Interim van harte welkom en zijn ervan overtuigd dat we samen een prachtige toekomst tegemoet gaan.”

VIO Interim komt onder SD Worx Holding te staan, en naast SD Worx Group. De twee entiteiten hebben elk hun eigen CEO die rapporteert aan een afzonderlijke Raad van Bestuur. De overnameprijs wordt niet bekendgemaakt.