SD Worx lanceert app voor pendelaars in de file

26 september 2017

HR-dienstverlener SD Worx heeft een app ontwikkeld waarmee wie in de file staat een flexibele werkplek kan boeken bij een bedrijf in de buurt. Met Deskonmyway wil SD Worx innovatief bijdragen aan de almaar groeiende mobiliteitsproblematiek bij het woon-werkverkeer. Samen met enkele andere bedrijven start SD Worx een proefproject langs de E313 tussen Limburg en Antwerpen. Als dat aanslaat, wil SD Worx snel uitbreiden naar andere drukke verkeersassen. De HR-dienstverlener roept bedrijven op om hun kantoren open te zetten en massaal deel te nemen.

Wie een tijdelijke werkplek zoekt, krijgt via de app Deskonmyway op een kaart een overzicht van beschikbare flexwerkplekken in de buurt. Je kiest er een uit en drukt op “reserveren”. De app leidt je vervolgens tot aan het juiste adres. De formule is eenvoudig, gebruiksvriendelijk en heel flexibel. Er zijn geen reservaties vooraf nodig. Bedrijven kunnen als aanbieder werkplekken in de app toevoegen en verwijderen en beslissen zelf welke plekken ze wanneer vrijgeven. Zo kunnen ze hun leegstaande werkplekken optimaal benutten. Deelnemende bedrijven beslissen zelf hoeveel ze voor een werkplek aanrekenen, SD Worx vraagt als tussenpartij en aanbieder van het platform in de toekomst een kleine commissie. Zolang het proefproject nog loopt, is dit nog gratis. Het idee komt uit het Innovation Lab van SD Worx, waar creatieve medewerkers innovatieve oplossingen bedenken om het onszelf makkelijker te maken.

Gratis testen

“Het project is nog maar pas begonnen en het succes is natuurlijk in grote mate afhankelijk van het aantal bedrijven dat participeert. Maar we zien veel potentieel. Recent onderzoek toonde nog aan dat wie langer onderweg is naar het werk, sneller een andere job overweegt. Momenteel biedt Frame 21 in Herentals kantoorruimte aan en ook onze eigen kantoren in Geel en Schelle doen mee. Medewerkers van IT-bedrijf Infosupport testen momenteel de app. We hopen dat het aantal bedrijven en gebruikers snel toeneemt, zodat we met onze app het fileleed wat kunnen verzachten”, vertelt Rob Luyten, Innovation Manager bij SD Worx.

Tijdens de proefperiode die loopt tot eind dit jaar, kunnen pendelaars tussen Limburg en Antwerpen Deskonmyway gratis uitproberen. De app kun je gebruiken via https://app.deskonmyway.be.

Geïnteresseerde bedrijven in de buurt van de E313 of andere drukke verkeersassen kunnen zich aanmelden via deskonmyway@sdworx.com. Uiteraard is de app ook te gebruiken door wie niet in de file staat en gewoon een flexibele werkplek zoekt. Meer info op www.deskonmyway.be.

deskonmyway