SD Worx breidt SAP-partnership uit met SuccessFactors-aanbod

24 augustus 2017

HR-dienstenverlener SD Worx heeft een partnerschap gesloten met informaticabedrijf SAP voor de verkoop, verdeling en implementatie van de HR cloudsoftware SAP Successfactors. Samen met SAP-partner Flexso for People bouwt SD Worx een gestandaardiseerde component die de SAP-software verbindt met de loonmotor van SD Worx. Organisaties kunnen zo via één contract en vanuit één pakket hun volledige HR organiseren, inclusief hun loonadministratie.

SAP Successfactors is een software as a service voor Human Capital Management dat de volledige HR lifecycle afdekt. De cloudsoftware krijgt vier keer per jaar een update met nieuwe functies, zodat organisaties bijblijven met de laatste trends in een HR-landschap dat de laatste jaren altijd maar sneller evolueert.

Focussen op toegevoegde waarde

SD Worx verbindt vandaag al voor een tiental klanten SAP Successfactors met zijn loonmotor. Het bedrijf wil nu een stap verder zetten in de integratie en organisaties een gestandaardiseerde end-to-end oplossing aanbieden, aangepast voor de Belgische markt. Het combineert hierbij de knowhow van Flexso for People, al jaren een vertrouwde speler in digitale HR transformatie met SAP SuccessFactors, met zijn kennis van de Belgische loonadministratie.

“Als klant van zowel SD Worx en Flexso for People, zien wij een nauwere samenwerking tussen beide organisaties graag tegemoet. Een optimale integratie tussen beide systemen ontzorgt onze administratie en laat ons toe te focussen op de toegevoegde waarde van HR. We zijn ervan overtuigd dat met dit aanbod ons vertrouwen in SD Worx en Flexso for People bevestigd wordt”, zegt Danny Carels, HR Services Manager bij Terumo Europe.

Centraal overzicht, internationaal toepasbaar

“We zijn zeer verheugd met de uitbreiding van ons partnership met SD Worx” zegt Alain Georgy, Managing Director SAP BeLux. “De klanten van SD Worx zullen erg veel baat hebben bij het gebruik van SAP SuccessFactors. Het is niet alleen de enige cloud-gebaseerde HR-oplossing in de sector die uitgebreide en geïntegreerde Core HR-mogelijkheden biedt, SAP SuccessFactors is in de eerste plaats ontworpen om ondernemingen te helpen bij het nemen van belangrijke beslissingen in het personeelsbeleid.”

“SAP SuccessFactors biedt heel wat potentieel: almaar meer organisaties in België kiezen voor deze cloud HR-software. Flexso for People is een gevestigde SAP-waarde op de Belgische markt. Door onze gezamenlijke ervaring en knowhow te combineren, bieden we organisaties een vlotte en stabiele integratie tussen SAP SuccessFactors en onze loonmotor. Organisaties krijgen hiermee het beste van twee werelden. Bovendien is het uitermate geschikt om bepaalde processen binnen de organisatie internationaal uit te rollen en toch het centrale overzicht te bewaren via een enkel dashboard. Dat biedt opportuniteiten voor onze internationale klanten”, zegt Bart Jonkers, SAP business unit manager bij SD Worx.

Digitale transformatie binnen één platform

“Digitale transformatie drijft vandaag zeer sterk de verdere evolutie van heel wat bedrijven. Hun klanten, maar ook de interne medewerkers, verwachten steeds meer dat hierop wordt ingespeeld. De meest succesvolle bedrijven hebben hun HR-beleid aan deze trends aangepast. SAP SuccessFactors biedt de ideale ondersteuning voor digitale HR transformatie binnen één geïntegreerd platform”, zegt Lorenz Hendrickx, partner bij Flexso for People.

SD Worx breidt hiermee het bestaande SAP-partnership verder uit en wordt nu SAP en SuccessFactors ‘reseller’, voor alle modules binnen SuccessFactors. Voor de implementatie zal SD Worx zich toespitsen op CORE HR, voor de andere modules werkt het samen met Flexso for People.