Hier ligt de Belgische HR-manager wakker van

22 augustus 2017

Antwerpen, 22 augustus 2017. Kostenbeheersing en meer toegevoegde waarde bieden aan de business: het is de rode draad in de uitdagingen waar de Belgische HR-manager mee kampt. Dat blijkt uit een peiling door HR-dienstverlener SD Worx bij 120 HR-managers in grote bedrijven.

Strategische partner

Met stip op één staat de uitdaging om HR meer te profileren als een belangrijke strategische partner binnen de organisatie. De HR manager wil mee aan het stuur zitten en helpen om de wendbaarheid van het bedrijf te verhogen. HR kan hier een belangrijke rol spelen, bijvoorbeeld door actief talentmanagement en slimme organisatorische transformaties.

HR-data slim gebruiken

De vele data over de medewerkers optimaal gebruiken om de organisatie beter te doen presteren, ziet de HR-manager als tweede belangrijkste uitdaging. Inzicht in HR-data laat de organisatie toe om de medewerkers op het gepaste moment de juiste opleidingen en tools aan te reiken.

Loonoptimalisatie

Op de derde plaats staat kostenefficiëntie. Enerzijds is het een uitdaging om de loonkosten zo efficiënt mogelijk te beheren en medewerkers toch een correcte verloning te bieden. Anderzijds is een kostenefficiënte werking van elke afdeling ook een prioriteit van de HR-manager.

De juiste medewerker op de juiste plaats

Hoe beter elke functie binnen de organisatie is ingevuld, hoe gemakkelijker de doelstellingen van de organisatie worden gehaald. Een vierde uitdaging van de HR-manager is dan ook de juiste werknemer op de juiste plaats in het bedrijf plaatsen.

Digitaliseren van de HR-afdeling

De top vijf sluit af met het digitaliseren van de HR-administratie. Door digitalisering en geautomatiseerde HR-tools kunnen HR-professionals efficiënter werken. Hierdoor komt er ruimte vrij om meer tijd te besteden aan de andere uitdagingen.

Meer informatie?

Tobias Van Assche, Grayling
M: +32 (0)475 53 94 05
Tobias.VanAssche@grayling.com

Over SD Worx

Als toonaangevende Europese speler in payroll en HR, biedt SD Worx wereldwijd diensten op het gebied van payroll, HR, juridische ondersteuning, training, automatisering, consultancy en outsourcing. Vandaag vertrouwen meer dan 63.000 grote en kleine organisaties wereldwijd op de meer dan 70 jaar ervaring van SD Worx.

De 3.900 medewerkers van SD Worx zijn actief in tien landen, waaronder België (HQ), Duitsland, Frankrijk, Ierland, Luxemburg, Mauritius, Nederland, Oostenrijk, het Verenigd Koninkrijk en Zwitserland. SD Worx berekent de lonen van zo’n 4,25 miljoen werknemers en boekte in 2016 een omzet van €397 miljoen. SD Worx is medeoprichter van de Payroll Services Alliance, een wereldwijd strategisch netwerk van toonaangevende payrollbedrijven die samen instaan voor 32 miljoen loonberekeningen.

Meer info op: www.sdworx.com