Waarom outsourcen?


Continuïteit


93% van de organisaties vindt de duurzaamheid van de dienstverlening bepalend voor het slagen van een HR-outsourcingsopdracht.

Duurzaamheid uit zich op twee manieren:
  • Continuïteit in de staffing: uw outsourcingspartner beschikt over een groot team van specialisten. Zo kan hij op eender welk moment de juiste mensen voor u selecteren, en zijn dienstverlening voortdurend op hetzelfde hoge niveau houden.
  • Continuïteit in uw HR-beleid: een sterke outsourcingspartner kijkt verder dan de organisatieresultaten. In zijn outsourcingsprojecten houdt hij rekening met de belangen van alle stakeholders. En hij anticipeert op de (arbeidsmarkt)uitdagingen van de toekomst (future readiness). Zo wordt uw HR-strategie intern ondersteund en levert ze ook op langere termijn resultaat op.

Innovatie


Uw outsourcingspartner heeft de ambitie om voortdurend te innoveren.

  • Technische innovatie is het meest zichtbaar en wordt in BPO-projecten gebruikt om te structureren en te automatiseren. HR-processen worden hertekend en zo veel mogelijk geautomatiseerd. Voor een optimale uitvoering. Denk bijvoorbeeld aan employee en manager self service-systemen.
  • Sociale innovatie verwijst naar de organisatie van en het talent management binnen uw HR-departement. Nadat uw HR-processen hertekend zijn, geeft uw outsourcingspartner zijn mensen de ideale plaats in uw nieuwe structuur. Ze vervullen de rol die het best aansluit bij hun talent, zodat ze uw organisatie maximaal vooruithelpen. Denk bijvoorbeeld aan de onderverdeling tussen een front- en een backoffice.

Kortom, wie kiest voor BPO, kiest voor innovatie. En zo vergroot u de performantie van uw HR-departement.

Onze kennis, uw macht


U bent het er vast mee eens dat een sterk personeelsbeleid bijdraagt tot een duurzaam bedrijfsresultaat. Maar het opzetten ervan vraagt expertise. De processen die door uw HR-afdeling gevoerd worden, zijn immers van strategisch niveau. En ook de snelevoluerende wetgeving vraagt doorzicht en opvolging.

Door gerichte processen en taken uit te besteden aan een gespecialiseerde partner, vergroot u de deskundigheid van uw HR-dienst. Inzichtelijk advies en doordachte ondersteuning zijn altijd binnen handbereik. En u hoeft niet eens extra mensen in dienst te nemen

Outsourcen? U hebt er bijna niets bij te verliezen. Enkel kosten.


Kostenbesparingen staan pas op de zesde plaats als drijfveer voor HR-outsourcing. Toch trekt een lagere TCO (total cost of ownership) heel wat organisaties over de streep.

Terecht. U bespaart door een deel of alle taken van uw HR-afdeling over te dragen aan een externe partner. Dankzij het schaalvoordeel en de expertise van toegewijde medewerkers garandeert die immers een kostenefficiënte aanpak.

Ook uw eigen dienst werkt stukken efficiënter, want uw medewerkers kunnen zich richten op hun kerntaken. En misschien kunt u nu ook de headcount van uw HR-departement beperken?

Niet alles wat u zelf doet, doet u beter


Een sterke HR-dienstverlening voor de medewerkers in uw organisatie? Ongetwijfeld is dat een erezaak voor u, als beslissingsnemer. Zo draagt u bij tot een comfortabele, aangename werkomgeving. En ook uw organisatie wint erbij. Gelukkige medewerkers zijn geëngageerde medewerkers. En geëngageerde medewerkers dragen bij tot een beter resultaat.

Door uw HR-processen uit te besteden, krijgt u de steun van een gespecialiseerde partner. Die heeft de ervaring, de kennis en het talent in huis om uw dienstverlening naar een nog hoger niveau te tillen. En om uw medewerkers op hun wenken te bedienen, met respect voor de cultuur binnen uw organisatie.

Wat meer is: uw HR-medewerkers winnen tijd en kunnen zich concentreren op hun strategische projecten. Ze vertalen de bedrijfsstrategie naar HR-processen, ondersteunen het lijnmanagement of begeleiden veranderingsprocessen. Zo vergroot u de impact van uw HR-afdeling op de organisatie, en op de bedrijfsresultaten. Ook dat is kwaliteit.