SD Worx ontvangt dubbele nominatie voor klantgerichtheid

9 oktober 2018

Antwerpen, 8 oktober 2018. Op 20 november organiseert CXPA, de Customer Experience Professionals Association, voor het eerst de International Customer Experience Awards. SD Worx sleept een nominatie in de wacht in twee categorieën: Customer-Centric Culture en Business Change or Transformation. Deze dubbele nominatie heeft de organisatie te danken aan opmerkelijke tevredenheidsresultaten: driekwart van de kmo-klanten kent SD Worx een score van 9/10 toe. Dat is een stijging van 49% ten opzichte van vóór de start van Mindcraft, een project dat de organisatie in het leven riep om de klantgerichtheid te verhogen.

HR-dienstenverlener SD Worx stelt klantgerichtheid al jaren centraal. In 2015 bepaalde de organisatie haar klantvisie voor het kmo-segment in drie trefwoorden: eenvoudig, concreet en beloofd. Om die belofte te realiseren, riep SD Worx het project Mindcraft in het leven.

Een tevredenheidsscore van 9/10

De ambitie van Mindcraft is om mogelijke ontevredenheid bij klanten op te sporen en op te lossen vóór er klachten komen. Door op die manier proactief te reageren, kan SD Worx negatieve emoties ombuigen tot positieve ervaringen. Bedoeling is om minstens een score van 9/10 te behalen bij een volgende klantenevaluatie. Op dit moment geven elke maand al zo’n 750 klanten de organisatie een 9 of 10 op 10, en dat aantal blijft stijgen. SD Worx wil Mindcraft in al zijn kantoren in 10 verschillende landen uitrollen.

Een van deze tevreden klanten, Benoit Van Huffel van Viata online apotheek, licht zijn score toe: “Toen het telefoongesprek met de dossierbeheerder op een technische kwestie kwam, schakelden we over op een conference call, waarbij een juridische medewerker werd betrokken. Samen losten ze mijn vraag snel en efficiënt op, zonder heen-en-weer mailen of telefoneren.”

Internationale erkenning

Met een nominatie voor twee International Customer Experience Awards krijgen deze inspanningen internationale erkenning. SD Worx deelt de dubbele nominatie met OneStone, de partner die het Mindcraft-project mee heeft bedacht en opgezet. Op dinsdag 20 november stelt SD Worx het project voor aan een professioneel jurypanel in het Movenpick Hotel in Amsterdam. De juryleden zijn vakexperts in verschillende bedrijfstakken. Na de presentaties selecteren zij een winnaar voor elk van de achttien categorieën.

Kurt Stragier, Customer Experience Catalyst bij SD Worx: “We lanceerden het project eerst in België. Ondertussen is het ook in Nederland en Duitsland actief. We werken hard en zijn trots op onze scores voor klantgerichtheid. Deze nominaties zijn een mooie erkenning van de bijzondere weg die we samen hebben afgelegd om onze organisatie nog klantgerichter te maken.

Meer info over de International Customer Experience Awards is beschikbaar op www.internationalcxawards.com.