Dr. Mark Eger wordt de nieuwe Vice-President van SD Worx Duitsland

22 maart 2018

Dr. Mark Eger start op 9 april als Vice-President van SD Worx Duitsland. Hij komt van bij Tata Consultancy Services, waar hij Head of Business Process Services in Zwitserland was. Hoewel hij vooral een achtergrond heeft binnen Finance, is hij ook vertrouwd met HR. Zo zette hij in eerdere functies bij verzekeraar Allianz en consultancybedrijf KPMG verschillende shared services omgevingen op, zowel voor Finance, HR als operations. Mark zal deel uitmaken van het Executive Committee van de SD Worx Group en rechtstreeks rapporteren aan CEO Steven Van Hoorebeke.

Dr. Mark Eger: “Continuïteit voor ons bedrijf en onze klanten is cruciaal. Tijdens mijn eerste honderd dagen wil ik tijd maken om SD Worx en zijn klanten beter te leren kennen. Ik zal onze dertien kantoren in Duitsland persoonlijk bezoeken om onze 750 Duitse medewerkers te leren kennen. Customer centricity is een van de strategische pijlers om tegen 2021 het meest begeerde merk te zijn in onze sector. Ik wil dat heel concreet maken door snel een vertrouwensrelatie met onze klanten op te bouwen. Door te luisteren naar wat zij van ons verwachten en samen de trends en opportuniteiten in onze sector te bespreken, kunnen we hen nog beter helpen. Een hechte band met onze klanten is voor mij cruciaal. Een steviger marktaandeel zal daar automatisch uit volgen.”

Duidelijke visie op digital leadership

“De payroll- en HR-sector is in volle beweging en dat trekt me aan. SD Worx heeft een duidelijke visie over hoe we onze klanten door digitalisering nog beter kunnen helpen en welke groei dit nog kan bieden. We experimenteren momenteel met RPA (robotics process automation) en laten bepaalde repetitieve administratieve taken bij het payrollproces over aan slimme software. Natuurlijk blijft de mens centraal in alles wat we doen – dit is tenslotte een people business. Maar de mogelijkheden van digitalisering zijn gigantisch”, aldus nog Dr. Mark Eger.

Dr. Mark Eger vervangt Jean-Luc Barbier, die zich nu volledig toelegt op het leiden van SD Worx Global Solutions, de internationale divisie waarvoor SD Worx nog heel wat groeimogelijkheden ziet. Vandaag is de SD Worx Group nr. 2 in Europa en nr. 5 in de wereld. Het wil die positie nog verder verstevigen. Om de continuïteit te garanderen en de overdracht vlot te doen verlopen, blijft Jean-Luc Barbier deel uitmaken van de Supervisory Board bij SD Worx Duitsland.

Dr. Mark Eger (51) werd geboren in Teheran (Iran) en woonde in Afrika, Azië, Europa en de VS. Hij is getrouwd en heeft twee kinderen.

Een foto van in hoge resolutie kun je hier downloaden.

Meer over Dr. Mark Eger vind je op zijn Linkedin profiel.