SD Worx wint Corporate IT Award 2017 in de categorie Customer Experience

17 oktober 2017

HR-dienstverlener SD Worx heeft met zijn Bedrijfsleidersservice de award voor Customer Experience gewonnen in de eerste editie van de Corporate IT Awards. De awards worden uitgereikt aan bedrijven uit de privé- en publieke sector die IT slim inschakelen om tot concrete competitieve voordelen te komen.

Corporate IT Awards 2017

SD Worx won in de categorie Customer Experience met zijn Bedrijfsleidersservice. Hiermee kunnen boekhouders eenvoudig simulaties maken om het salarispakket van bedrijfsleiders te optimaliseren. De toepassing automatiseert daarnaast de hele administratieve stroom, van aansluiting tot verloning. Administratieve processen worden sterk vereenvoudigd en zo winnen boekhouders heel wat tijd. SD Worx ontwikkelde de toepassing samen met Xerius, Digit, Codabox, Foxtail en Sodeco. Het betrok van bij de start enkele boekhouders en er werd ontwikkeld via de agile methodologie. Daardoor sluit de toepassing precies aan bij wat de doelgroep verwacht. Sinds de lancering werden al meer dan 11.600 payroll simulaties uitgevoerd, zowat 4.500 bedrijfsleiders worden maandelijks verloond via de Bedrijfsleidersservice.

Lonen aanpassen in een paar muisklikken

Ronald Aka van het boekhoudkantoor AKA Fiducia nam deel aan het proefproject: “Er bestonden al tools voor berekeningen, maar die hadden minder opties om simulaties en fiscale optimalisaties uit te voeren. Met de Bedrijfsleidersservice kunnen we met een paar muisklikken lonen aanpassen. Omdat verloning zo een complexe zaak is, waren simulaties voordien eerder ramingen. Deze toepassing biedt meer zekerheid: we weten nu onmiddellijk hoeveel een bepaald netto salaris zal kosten aan een bedrijf. De simulatie in de toepassing komt gegarandeerd overeen met wat er op de loonfiche zal staan.”

“Het is een hele eer om deze award te mogen ontvangen. Customer centricity is een van onze strategische pijlers. Of het nu om payroll, HR, fiscale of sociaaljuridische consultancy gaat, onze klant staat altijd centraal. Het is geen toeval dat we de Bedrijfsleidersservice samen met de klant hebben ontwikkeld. Digital leadership is een tweede pijler: met slimme technologie het leven van onze klanten en onszelf gemakkelijker maken. Deze award motiveert ons om te blijven investeren in IT-applicaties ten dienste van onze klanten,” zegt Rik Vanroelen, CIO van SD Worx.

Driehonderd IT professionals

De Corporate IT Awards werden dit jaar voor het eerst uitgereikt, ter afsluiting van de CIO Leadership Summit, gisteren. Driehonderd CIO’s en IT professionals kwamen samen om de huidige digitale trends te bespreken, en hoe die in te schakelen in het ondernemen. De jury bestond uit leden van de Executive Circle, Common Belgium en vertegenwoordigers van IT-leveranciers. Ze selecteerde een winnaar in vier categorieën, waarvoor telkens vier tot vijf bedrijven genomineerd waren: Customer Experience, Organisational Effectiveness & Performance, Intelligent Enterprise en Digital Workplace. Er was ook een surprise award voor Societal Impact.