Yannick Sarin leidt bij SD Worx tax-legal-reward team in Franstalig België

16 maart 2016

Mont-Saint-Guibert, 16 maart 2016 – Yannick Sarin stuurt bij HR-dienstverlener SD Worx het tax-legal-reward team aan in Wallonië en Franstalig Brussel. Ze zal rapporteren aan Leen Van Damme, Business Unit Manager Consulting. Eerder was Yannick Sarin bij SD Worx regiodirecteur Large Enterprises voor Wallonië. Ze leidde de commerciële ploeg en de consultants die klanten met meer dan honderd werknemers adviseren vanuit de regionale kantoren in Brussel, Charleroi en Luik.

In haar nieuwe functie zal Yannick Sarin de consultancydiensten van SD Worx vertalen naar de lokale markt.

Consultancyprojecten situeerden zich vroeger haast zonder uitzondering in grotere dienstenbedrijven. Maar de arbeidsmarkt evolueert, de medewerker vraagt meer flexibiliteit en de werkgever wil zijn goeie mensen behouden in de strijd voor talent.

Toegankelijk advies voor alle soorten bedrijven

Yannick Sarin zal in haar nieuwe functie de nieuwe strategie van de Consulting divisie op de kaart zetten. Die strategie zet ten eerste volop in op digitalisering. Ten tweede moet het aanbod voordelen opleveren voor zowel de werkgever als de werknemer.

Yannick Sarin: “Wat mij in de nieuwe functie vooral aanspreekt, is om als consultant HR-oplossingen en advies voor iedereen toegankelijk te maken. SD Worx heeft soms de naam alleen met grotere bedrijven te werken. Niets is minder waar en dat beeld wil ik bijstellen. Dat zal niet van vandaag op morgen gebeuren, ik zal de tijd nemen om een kwalitatief sterk aanbod neer te zetten, aangepast aan de lokale markt. Het heeft geen zin om het bestaande aanbod zomaar te kopiëren: er leven hier andere vragen. Dus ga ik user groups ontwikkelen, luisteren naar wat de klanten echt willen en vragen hoe zij naar onze producten en diensten kijken. Tevreden klanten zijn onze beste ambassadeurs. Daarnaast wil ik mijn bestaande netwerk snel uitbreiden en onze naamsbekendheid verder ontwikkelen. Er ligt dus heel wat werk op de plank. Het voordeel is dat ik de klanten binnen het segment van Large Enterprises alvast zeer goed ken vanuit mijn vorige functie. Ik wil dan ook van daaruit vertrekken om dan nadien nieuwe markten aan te boren.”

Yannick Sarin (45) startte haar carrière bij SD Worx in 2000 en werkte vanuit Wallonië drie jaar lang als accountmanager voor kmo-klanten. In 2003 werd ze Team Manager bij de ploeg die grotere bedrijven bedient. In 2010 startte ze in Wallonië als Regiodirecteur voor Large Enterprises. Yannick Sarin behaalde een master als Vertaler aan de universiteit in Mons en een master in bedrijfsbeheer aan de universiteit van Luik.

Foto en meer informatie

Klik hier voor een foto in hoge resolutie.
Lees meer over Yannick Sarin op haar
LinkedIn-profiel