Sébastien Genesca nieuwe country manager SD Worx Luxemburg

5 februari 2016

Luxemburg, 5 februari 2016 – HR-dienstverlener SD Worx heeft Sébastien Genesca aangesteld als hoofd van de Luxemburgse vestiging. Vanaf 1 februari neemt hij de leiding geleidelijk over van Mady Dondlinger, die er sinds november 2012 aan het roer stond. Zij gaat vanaf 1 april met pensioen. Sébastien Genesca was voorheen acht jaar lang algemeen directeur bij het IT-bedrijf CGI in Luxemburg.

Met de nieuwe country manager wil SD Worx haar positie in Luxemburg en ver daarbuiten verstevigen.

“Ik heb erg veel zin om SD Worx in Luxemburg verder te laten groeien. Onze lokale verankering en de bewezen nabijheid bij onze klanten zijn daarbij van groot belang. Maar Luxemburg telt ook heel wat internationale bedrijven. Het Groothertogdom is daarom strategisch belangrijk voor onze internationale groeiplannen”, zegt Sébastien Genesca.

Genesca ziet lokaal nog veel groeipotentieel: “Door ons verder te diversifiëren en onze toegevoegde waarde uit te spelen in de financiële sector maar bijvoorbeeld ook in de industrie. Ik wil dat onze teams hun ervaring in alle arbeidssectoren uitspelen en bedrijven van elke grootte helpen. Precies daarin ligt de kracht van SD Worx: wij bieden diensten aan alle bedrijven, zowel multinationals als de kmo met twee medewerkers in dienst. Ik ben ervan overtuigd dat SD Worx Luxemburg voordeel zal halen uit de synergiën die de internationale SD Worx Groep oplevert. Dit zal bijdragen tot de lokale groei in Luxemburg.”

Outsourcing en opleidingen

Nochtans is het een uitdaging om te blijven groeien in een complexe omgeving met heel wat spelers. Sébastien Genesca bekijkt het pragmatisch: “Een team experten adviseert onze klanten dagelijks en staat garant voor een kwaliteitsvolle dienstverlening. Het is mijn absolute ambitie om onze klanten én onze medewerkers tevreden te houden, dan komt de groei vanzelf. Ik zie daarnaast potentieel in onze outsourcingsdiensten: er is steeds meer vraag naar ondersteuning on site. Onze medewerkers helpen bij de klant ter plekke het HR-team met de loonadministratie en personeelszaken of kunnen de verantwoordelijkheid van een volledige activiteit desgewenst zelfs volledig overnemen. Een andere bron van groei zijn onze opleidingen in arbeidsrecht en HR, die zeer gevraagd zijn. Natuurlijk zal ik ook aan de Luxemburgse klanten zelf vragen hoe zij naar onze producten en diensten kijken en waar zij eventueel nog ruimte voor optimalisering zien. Zo kunnen we nog meer toegevoegde waarde bieden.”

Thuis in Luxemburg

Sébastien Genesca (41) behaalde een master Internationale Handel aan het “Institut d’Administration des Entreprises” in Montpellier (Frankrijk). Luxemburg is voor hem geen onbekende. In 2001 begon hij zijn carrière in Luxemburg als accountmanager bij Ariane II, later Sogeti. In 2007 gaat hij aan de slag als directeur van de Luxemburgse vestiging van Logica, later CGI. In 2012 wordt hij benoemd tot Algemeen Directeur en neemt hij de leiding over de vestigingen in Luxemburg en Straatsburg.

SD Worx Luxembourg telt 52 medewerkers, meer dan 450 klanten en berekent maandelijks meer dan 15.000 lonen.

Foto en meer informatie

Klik hier voor een foto in hoge resolutie.

Lees meer over Sébastien Genesca op zijn
LinkedIn-profiel