|
Frederik Somers zal de huidige producten, diensten en competenties evalueren in functie van de strategie. Daarnaast zal hij de opportuniteiten in de markt bekijken om de bestaande data verder te commercialiseren.
Op termijn zal Frederik Somers nieuwe mogelijkheden ontwikkelen, eventueel samen met partners, en bekijken hoe de bestaande data verder verrijkt kunnen worden. |
Heel veel organisaties hebben het thema data op de agenda staan. Helaas wordt de beschikbare informatie zelden optimaal gebruikt. Het is ook niet eenvoudig om te bepalen welke indicatoren te gebruiken, hoe die te interpreteren en hoe te anticiperen. Precies die kennis en expertise wil Frederik Somers inzetten om bedrijven maximaal te helpen.
“Met data kunnen we onze bestaande producten en diensten verder optimaliseren en verrijken, maar ook nieuwe producten en diensten in de markt zetten. Data zijn cruciaal om klanten gefundeerd advies te bieden. Een voorbeeld: als we voor een klant een tevredenheidsonderzoek bij zijn medewerkers uitvoeren, interpreteren wij niet alleen de resultaten maar zullen we deze ook benchmarken. We identificeren de oorsprong van die resultaten, becijferen de impact en adviseren onze klant om concrete acties te ondernemen. Dank zij onze vele klanten hebben we erg interessant materiaal voor diepgaande analyses, ook voor onze diensten tax, legal en reward. Hiermee blijft onze dienstverlening op het hoogste niveau. Met een rijke databank en de juiste experten in huis hebben we een unieke positie”, zegt Frederik Somers.
“Frederik Somers heeft als externe consultant heel wat transformatietrajecten uitgevoerd bij klanten. Dat is een uitstekende basis om SD Worx mee te begeleiden en te ondersteunen in onze ambitie om HR Analytics succesvol op de kaart te zetten”, zegt Sige Mariën, Director Consulting bij SD Worx.
HR Analytics helpt organisaties om de juiste strategische keuzes te maken. Door te anticiperen, optimaliseren bedrijven hun kosten. Frederik Somers: “Denk bijvoorbeeld aan een hoog verloop. Een bedrijf dat hiermee kampt, heeft niet alleen een heel wat financiële kosten, het ziet ook kennis vertrekken. Zeker in de Belgische context, met zijn kenniseconomie, is zoiets nefast. HR Analytics biedt hier een zeer concrete meerwaarde. Via onze expertise en data die we in huis hebben, helpen we onze klanten om geïnformeerd beslissingen te nemen. Zo kunnen ze proactief inspelen op veranderingen waarmee ze geconfronteerd worden.”
Frederik Somers (31) studeerde politieke wetenschappen aan de universiteit van Antwerpen en behaalde een master Overheidsmanagement & Beleid aan de KU Leuven. Hij startte in april 2009 bij de Vlaamse Overheid waar hij zich toelegde op kwaliteitsmanagement. Een jaar later kwam hij aan boord bij Accenture als management consultant. Hij begeleidde er bedrijven uit verschillende sectoren bij proces- en businesstransformatie, eerst vanuit België, en daarna drie jaar vanuit Londen. Frederik rapporteert aan Sige Mariën, Director Consulting bij SD Worx.
Klik hier voor een foto in hoge resolutie.
Lees meer over Frederik Somers op zijn LinkedIn profiel
Pieter Goetgebuer, Persverantwoordelijke SD Worx
T +32 (0)3 201 76 68 / M +32 (0)497 45 36 73