SD Worx neemt participatie in Assusoft

7 december 2015

Antwerpen, 7 december 2015 – HR-dienstenverlener SD Worx heeft een minderheidsbelang van 14% genomen in Assusoft NV. Deze onafhankelijke softwareontwikkelaar faciliteert gegevensuitwisseling tussen loonberekeningssystemen van sociaal secretariaten en ERP-systemen enerzijds en databanken van verzekeraars of HR-leveranciers anderzijds. Door de participatie zullen beide bedrijven nog intenser samenwerken. Afgevaardigd bestuurder Christian Van Vossole blijft met 51% meerderheidsaandeelhouder van Assusoft. AG Insurance, in België marktleider in groepsverzekeringen, heeft 35% van de aandelen. Voor SD Worx zal Wim de Clercq zetelen in de raad van bestuur van Assusoft.

Efficiëntie en kwaliteit

Voor veel bedrijven is het maandelijks een hele klus om alle nodige informatie tijdig te verzamelen en correct te interpreteren, alvorens ze die bezorgen aan hun sociaal secretariaat: prestaties van werknemers, tijdsregistratie, onkosten, afwezigheden, premies, arbeidsongevallen, gegevens die veranderen,… Al die informatie moet juist verwerkt worden om tot een correcte loonbrief te komen. En uiteraard verwachten werknemers dat hun loon tijdig wordt uitbetaald. Dat zorgt voor de nodige tijdsdruk in een foutengevoelig proces.

Nadien moet dezelfde informatie ook aan andere leveranciers bezorgd worden. Daarbij moet rekening gehouden worden met regels, controles, aansluitvoorwaarden, bijkomende gegevens aanvullen, … De modulaire software van Assusoft laat toe om sneller en met meer kwaliteitscontrole die informatie tot bij de verzekeraars en anderen te krijgen. Door interfaces met deze externe partners uit te werken, wordt de informatie bij externe leveranciers vaak ook nog automatisch verwerkt.

Door de databases op een intelligente manier te koppelen, wint de werkgever veel tijd en kwaliteit. Er is bovendien geen dubbele codering van gegevens.

Groeistrategie

“Assusoft heeft een ruime en gediversifieerde klantenportefeuille opgebouwd, vooral in het segment van grote klanten. SD Worx is hiervoor uiterst geschikt als partner. De focus van onze samenwerking zal liggen op producten en geschikte diensten integreren, producten voor de kmo-markt ontwerpen en de toepassingen van Assusoft Software verder diversifiëren” aldus Christian Van Vossole, Afgevaardigde Bestuurder van Assusoft.

Stevige partnerships maken deel uit van onze groeistrategie. Assusoft is absolute marktleider en biedt een complementaire dienstverlening met een kwalitatief en stabiel product. Dat maakt hen tot een heel interessante partner voor ons. Met de participatie ambiëren we een nog verregaander integratie en een nog nauwere samenwerking”, zegt Steven Van Hoorebeke, CEO van SD Worx.

Jean-Michel Kupper, Bestuurder-Directeur van AG Insurance, voegt hieraan toe: “Sinds de oprichting heeft Assusoft een zeer mooi traject afgelegd. In het kader van de digitale informatie-uitwisseling werd voor klanten en pensioeninstellingen een echte meerwaarde gecreëerd. AG Insurance is trots dat we hierin een belangrijke bijdrage hebben kunnen leveren. We zijn overtuigd dat de samenwerking met SD Worx zal bijdragen tot de verdere ontwikkeling van Assusoft en de dienstverlening aan onze klanten.”