Steven Van Hoorebeke nieuwe CEO SD Worx

6 november 2012

Jan van den Nieuwenhuijzen legt op 31 december 2012 zijn functie als afgevaardigd bestuurder van SD Worx neer. Gedurende 28 jaar bouwde hij de organisatie uit tot een toonaangevende HR-dienstenleverancier, marktleider in België en sterk groeiend in Europa. Steven Van Hoorebeke wordt de nieuwe ceo. Het is zijn opdracht om het unieke model van SD Worx nog verder uit te bouwen, zowel in België als in de Europese activiteiten van SD Worx. Dat de internationale ambities, top3 in Europa, realistisch zijn, blijkt uit een recente studie van het onafhankelijk onderzoeksbureau Gartner. In zijn wereldwijde studie van de markt van Payroll BPO Services (loonadministratie), schuift het SD Worx nu reeds naar voor als dé voornaamste challenger van de drie grootste wereldspelers.

Afscheid van een sociaal betrokken ondernemer en bedrijfsicoon

Jan van den Nieuwenhuijzen (°24 maart 1952), startte zijn carrière in 1976 als kabinetsmedewerker. In 1985 begon hij aan zijn verhaal bij SD Worx, als directeur bij wat toen nog Sociale Dienst VEV vzw heette (300 medewerkers, €5,6 mio omzet). In 1991 zette hij de diversificatiebeweging van SD Worx in, door opleidingen en consultancy aan het aanbod toe te voegen. Sinds 1999 is Jan van den Nieuwenhuijzen afgevaardigd bestuurder Groep SD Worx, een HR-dienstverlener die nu met 2.000 medewerkers 50.000 klanten (omzet €234 mio) bedient in de privé- en publieke sector, van kmo's tot zeer grote organisaties.
Ook internationaal. Vanaf 2003 was Jan van den Nieuwenhuijzen een drijvende kracht achter de geografische uitbreiding naar Luxemburg, Nederland (2006), Frankrijk (2007) en Duitsland (2008).
Jan van den Nieuwenhuijzen kan niet enkel terugblikken op een succesvolle carrière bij SD Worx.

Hij begeleidde de organisatie ook naar een heel eigen DNA. Deugdelijk bestuur, duurzame rendabiliteit en maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) zijn belangrijke pijlers van SD Worx. Vanuit zijn overtuiging dat een deel van de welvaart die SD Worx als bedrijf schept, te danken is aan de omgeving waarin het actief is, heeft Jan van den Nieuwenhuijzen er steeds bewust voor gekozen om structureel maatschappelijke projecten te ondersteunen. Dit niet alleen als organisatie, maar ook via de medewerkers, die zelf heel wat initiatieven aandragen.

Jan van den Nieuwenhuijzen staat bekend als een creatieve, ondernemende bedrijfsleider. Nu hij het hoofdstuk SD Worx afsluit, wil hij zich in 2013 verder toeleggen op projecten in de socio-culturele sector.

Steven Van Hoorebeke nieuwe CEO

De Raad van Bestuur van SD Worx stelt Steven Van Hoorebeke aan als nieuwe ceo van de SD Worx Groep. Steven Van Hoorebeke (°13 augustus 1957) is burgerlijk ingenieur van opleiding en is op dit ogenblik algemeen directeur van de internationale divisie van SD Worx. Hij heeft verschillende functies uitgeoefend als verantwoordelijke België en Luxemburg bij Oracle, Logica en Fujitsu.
De Raad van Bestuur is ervan overtuigd dat Steven Van Hoorebeke de geschikte persoon is om samen met alle medewerkers de belangrijke ambities van SD Worx waar te maken.

Steven Van Hoorebeke, toekomstig ceo van SD Worx: “We hebben de laatste jaren sterk ingezet op twee sporen. Enerzijds de verdere verbreding, verdieping en professionalisering van ons aanbod in België. Anderzijds onze internationale aanwezigheid, waarbij we ons eigen lokaal aanbod in België, Duitsland, Frankrijk, Luxemburg en Nederland koppelen aan grensoverschrijdende oplossingen in 27 Europese landen waarvoor we samenwerken met onze partners van de Payroll Services Alliance. Door consequent deze twee pijlers verder uit te bouwen, mogen we een top3 plaats in Europa ambiëren.”.

SD Worx nu reeds voornaamste challenger van wereldspelers

Dat deze ambitie realistisch is, blijkt uit een recente wereldwijde studie (zomer 2012) van onderzoeks- en adviesbureau Gartner. Dat analyseerde de markt van de payroll aanbieders. Gartner voorspelt in zijn studie wereldwijd een gemiddelde jaarlijkse groei van 3,3% tot in 2015. Dit o.a. door de toenemende juridische complexiteit en een globaliserende economie die bedrijven haast niet meer toe laten om hun loonadministratie zelf te doen.

Wat de marktspelers betreft, noemt Gartner SD Worx op dit moment reeds de belangrijkste internationale challenger van de drie grootste wereldspelers.

Steven Van Hoorebeke: “Dat is natuurlijk altijd fijn om te vernemen. SD Worx heeft z’n basis in België gelegd waar het al jaren de onbetwiste marktleider is dankzij een uitgebreid aanbod inzake payroll, tax & legal en HR-diensten. Deze aanpak is naar internationale normen redelijk uniek. We zijn er dan ook van overtuigd dat België met dit model dan ook als ‘flagship’ kan fungeren in de uitbouw van onze marktpositie in Europa.”.