Deze workshops informeren je het hele jaar rond over brandend actuele topics met betrekking tot de arbeidswetgeving, wijzigingen in de sociale zekerheid en loonfiscaliteit, op maat van de overheid:
Het opvolgen, verwerken en interpreteren van de sociaaljuridische wetgeving is een hele klus. Om de juiste strategische lijnen uit te zetten en de dagelijkse vragen van je medewerkers te kunnen beantwoorden heb je snel de correcte informatie nodig. Zelfs als aangekondigde maatregelen nog niet in wetteksten vertaald zijn, moet je je al kunnen voorbereiden.
Wij volgen dagelijks de actualiteit op en zorgen ervoor dat je altijd up-to-date bent. Zes keer per jaar, telkens 2 uur.
De Workshops sociaaljuridische actualiteit bewijzen al jaren hun doeltreffendheid:
De formule is even eenvoudig als succesvol: gebalde infosessies van twee uur per maand, waarbij we de actualiteit toelichten en dieper uitspitten. Het rendement van deze workshops is duidelijk hoger dan informatie op papier of zelfstudie.
We beperken ons niet alleen tot de arbeidswetgeving. In onze workshops besteden we ook aandacht aan wijzigingen in de sociale zekerheid. Indien er zich belangrijke wijzigingen voordoen in de fiscaliteit, dan geven we je die informatie ook mee.
We maken voor elke sessie een selectie van de rechtspraak die onmiddellijk relevant is. Niet alleen interessant om te weten, maar ook om de impact in te schatten van de beslissingen die de personeelsverantwoordelijke neemt in zijn organisatie. De rechtspraak blijft immers, naast een steeds groeiend arsenaal wetgeving, de evolutie van het sociaal recht voor de organisatie bepalen.
De bespreking van de rechtspraak wordt voorafgegaan door het inhoudelijk kaderen van het onderwerp. We geven niet alleen de inhoud van de wet en de rechtspraak weer, maar ook de voorgeschiedenis, de bredere context.
Wij volgen alle parlementaire werkzaamheden, leggen ons oor te luisteren op diverse kabinetten en administraties. We peilen actief naar de standpunten en interpretaties van de RSZ, RVA, Sociale Inspectie, Arbeidsinspectie, Kabinetten en Ministeries over nieuwe KB’s, uitvoeringsbesluiten, memories, richtlijnen, Parlementaire Vragen & Antwoorden, … Op die manier kunnen we de te verwachten wijzigingen op wetgevend en administratief gebied bespreken.
Op vraag en volgens de noden van de deelnemers bespreken we "hot topics", onderwerpen die worden toegelicht vanuit verschillende invalshoeken, en die brandend actueel zijn of in de praktijk vragen blijven oproepen.
Bij de keuze van de onderwerpen houden wij de vinger aan de pols bij onze doelgroep. Waar liggen de personeelsverantwoordelijken en hun medewerkers wakker van?
Lieselot Vanhoutte - Trainer
Lieselot behaalde in 2003 haar diploma licentiaat in de rechten aan de Universiteit van Gent en startte haar carrière bij Febetra als juridisch adviseur sociaal recht. In 2005 ging ze aan de slag bij Schaubroeck, eerst als juridisch adviseur en vanaf 2010 als legal consultant gespecialiseerd in de werking van lokale overheidsdiensten. Als legal consultant bouwde Lieselot expertise op in het zoeken naar en uitwerken van praktijkgerichte juridische oplossingen en het aanbieden van ondersteuning op maat van de lokale overheidsbesturen. In 2014 publiceerde Lieselot als co-auteur het boek ‘Arbeidstijd bij de Vlaamse lokale besturen. Stand van zaken, knelpunten en beleidsvoorstellen.’ uitgegeven door Die Keure. Gebeten door de uitdagingen waarvoor de publieke sector staat, is Lieselot sinds oktober 2015 aan de slag bij SD Worx als juridische adviseur publieke sector.
Wanneer je niet aanwezig kunt zijn, kun je je laten vervangen door een collega. Neem hiervoor contact op met workshopclub@sdworx.com.
Geniet tot 30% korting via de KMO-portefeuille
Deze opleiding komt in aanmerking voor bovenstaande aantal opleidingsuren. Vergeet niet uw aanvraag bij de KMO-portefeuille in te dienen binnen de 14 dagen na de startdatum van de opleiding. Ons erkenningsnummer: DV.O105496.
Meer info en de voorwaarden: www.kmo-portefeuille.be