Operational Excellence: een introductie tot procesmanagement en Lean

De fundamenten van Business Process Management in één dag

Betrouwbare producten en diensten voor uw (interne) klant

Operational Excellence omvat alle activiteiten om een uitzonderlijk hoge betrouwbaarheid te bereiken en te behouden. Het standpunt van uw (interne) klant aannemen is daarbij cruciaal. Deze eendaagse opleiding geeft een introductie tot Operational Excellence voor iedereen die betrokken is bij het realiseren van betrouwbare producten en diensten voor de klant.

Inschrijven
  • Berchem
  • 27 nov 2018
  • € 768
  • Nederlands
  • Opleiding in groep
  • 1 dag
  • KMO portefeuille

Doel

De resultaten voor uzelf:

  • U begrijpt de principes van Operational Excellence en past ze toe op uw eigen situatie.
  • U kent de bouwstenen van Operational Excellence en weet wat de rol van procesbeheer is.
  • U hebt de eerste keer een proces in kaart gebracht.
  • U weet welke elementen van belang zijn om uw processen op te volgen en te verbeteren.

De resultaten voor uw afdeling en uw bedrijf:

  • Betrouwbare producten en diensten voor uw klanten
  • Een hoge klantentevredenheid (ook voor interne klanten)
  • Een efficiëntere werkomgeving

Doelgroep

Voor elke professional die wil kennismaken met procesbeheer en Operational Excellence en waarvoor procesbeheer niet de hoofdtaak is zoals:

  • teamcoördinatoren
  • afdelingsverantwoordelijken
  • quality managers

Wie al enige ervaring heeft in BPM, raden wij de opleiding 'Business Process Management van A tot Z' aan.

 

Programma

VOORAF

Als voorbereiding vragen we u om enkele vragen te beantwoorden met als doel u vooraf te laten nadenken over uw bestaande processen en informatie te verzamelen vanuit uw eigen praktijk. Met deze input gaat u tijdens de training zelf aan de slag.

VOORMIDDAG

A. Operational Excellence

  • Bespreking individuele voorbereiding
  • Strategie: hoe waarde toevoegen voor de klant
  • Bouwstenen
  • Business Process Management, Lean & Six Sigma
  • Processen beheren

B. Processen beheren

  • Definities
  • Impact op de organisatie
  • Rollen en verantwoordelijkheden
  • Proces maturiteit

C. Aan de slag: Workshop Visie

NAMIDDAG

A. Performantie van processen

  • Doelen
  • Link met de strategie
  • Proces KPI’s bepalen
  • Performantie opvolgen

B. Processen begrijpen

  • Context begrijpen
  • Informatie verzamelen
  • Proces in kaart brengen: SIPOC, RACI, BPMN

C. Aan de slag: Workshop Proces Modelleren

D. Procesverbeteringen aanpakken

  • Continu verbeteren
  • Business Process Improvement project
  • Redesign van processen

Prijs: € 768

Prijzen excl. btw

De opleidingen van Kluwer Opleidingen komen in aanmerking voor verschillende subsidies. Handig: zo betaalt u zelf maar een deel van het inschrijvingsgeld.

  • Tot 40% subsidie met KMO portefeuille. Meer info vindt u hier.

Inschrijven

Subsidies

Geniet tot 30% of 40 % korting via de KMO-portefeuille
Deze opleiding komt in aanmerking voor bovenstaande aantal opleidingsuren. Vergeet niet uw aanvraag bij de KMO-portefeuille in te dienen binnen de 14 dagen na de startdatum van de opleiding. Ons erkenningsnummer: DV.O105496. Meer info en de voorwaarden: www.kmo-portefeuille.be