Arcadis: hr-strategie met duurzaamheid als toetssteen

 
Dat onze talentvijver klein is en druk bevist, hoeft allang geen betoog meer. Door de steeds verder doorgedreven digitalisering komt de concurrentie bovendien uit alle hoeken. Ook technologiegigant Google, bijvoorbeeld, zoekt mobiliteitsspecialisten om verkeersstromen in kaart te brengen.
Jan Laurijssen
Wim Waterschoot People Director Arcadis Belgium & Europe South

Veel bedrijven zwaaien tegenwoordig met de belofte van een duurzame carrière. Maar bij ingenieursbureau Arcadis maken ze het hr-buzzword concreet met een strategie die op drie pijlers steunt: continue feedback, mobiliteit en thuiswerk. People Director Arcadis Belgium & Europe South Wim Waterschoot: “Onze mensen willen het beste van zichzelf geven, maar dat lukt pas wanneer je ook hun welbevinden au sérieux neemt.”

Arcadis is een van oorsprong Nederlands ingenieurs- en adviesbureau dat vandaag 28.000 medewerkers tewerkstelt in 70 verschillende landen. In België telt de organisatie 850 medewerkers, waarvan het leeuwendeel technische bachelors en masters. 

Wim Waterschoot, People Director Arcadis Belgium & Europe South: “Dat onze talentvijver klein is en druk bevist, hoeft allang geen betoog meer. Door de steeds verder doorgedreven digitalisering komt de concurrentie bovendien uit alle hoeken. Ook technologiegigant Google, bijvoorbeeld, zoekt mobiliteitsspecialisten om verkeersstromen in kaart te brengen.”

Lees hier de volledige customer case