HR-administratie
Verlonen
HR-management
In de kijker

HR-trends

Customer case
MEDIAGENIX: zelfleiderschap als basis voor innovatieve werkorganisatie

MEDIAGENIX: zelfleiderschap als basis voor innovatieve werkorganisatie

Bijbenen in de razendsnel evoluerende mediawereld is het adagium van technologiebedrijf MEDIAGENIX. En daar slaag je pas in wanneer je de allerbeste profielen aan je kunt binden. In Groot-Bijgaarden trekken ze daarvoor niet alle verloningsregisters open. Wél zetten ze in op een vlakke werkorganisatie waarin medewerkers op basis van zelfleiderschap hun parcours uitstippelen.

Customer case
Pelckmans Uitgevers introduit la rémunération flexible

Pelckmans Uitgevers: Flexibel verlonen als hefboom voor meer ownership

Pelckmans Uitgevers voerde het Flex Income PlanTM (FIP) in, een ideale hefboom voor meer ownership op het vlak van carrière.

Customer case
CRANIUM: flexibiliteit doortrekken tot in elk salarispakket

CRANIUM: flexibiliteit doortrekken tot in elk salarispakket

Privacy-, security- en datamanagementspecialist CRANIUM telt 65 werknemers, waaronder flink wat juristen met affiniteit voor gegevensbescherming. Dat je die gegeerde profielen een concurrentieel salaris moet aanbieden staat buiten kijf. De oplossing: verloningspakketten die naadloos aansluiten op ieders individuele behoeftes. 

Customer case
Arcadis: hr-strategie met duurzaamheid als toetssteen

Arcadis: hr-strategie met duurzaamheid als toetssteen

Veel bedrijven zwaaien tegenwoordig met de belofte van een duurzame carrière. Maar bij ingenieursbureau Arcadis maken ze het hr-buzzword concreet met een strategie die op drie pijlers steunt: continue feedback, mobiliteit en thuiswerk. People Director Arcadis Belgium & Europe South Wim Waterschoot: “Onze mensen willen het beste van zichzelf geven, maar dat lukt pas wanneer je ook hun welbevinden au sérieux neemt.”

Customer case
Als één team een crisissituatie aanpakken - AZ Damiaan

Als één team een crisissituatie aanpakken

Zorg en ziekenhuizen gaan hand in hand, maar meestal wordt daarbij aan patiëntenzorg gedacht. Bij het Oostendse Az Damiaan trekken ze die zorg met evenveel focus door tot bij de medewerkers. Zo haalt Az Damiaan geregeld de pers met originele employer branding-campagnes. Uiteraard moet er meer zijn dan alleen het imago van zorgzame, creatieve werkgever met ‘een hoek af’. Zonder ondersteunend en uitgebouwd hr-beleid staat die reputatie op losse schroeven. Tijdens de eerste coronagolf toonde het ziekenhuis dat ze beschikken over een stevige grondslag op dat vlak. Directeur HR, Dirk Van de Velde, doet zijn relaas:

0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61