De corona-uitbraak heeftde manier van werken voor veel bedrijven compleet veranderd. We werken massaal vanuit thuis, plannen videomeetings in met collega’s of klanten en de laatste afterwork drink lijkt een eeuwigheid geleden. De bedrijfswereld is in 2020 massaal in een digitale stroomversnelling gegaan.
De juiste medewerkers vinden én houden is niet gemakkelijk. De tijd dat je uit een massa kandidaten die ene medewerker kon selecteren die perfect past binnen het organigram, is al lang voorbij. Door je bedrijf aantrekkelijk te profileren kiezen de weinige kandidaten uit alle mogelijke werkgevers wellicht jouw organisatie. Deze tips helpen je de harten en geesten te veroveren als employer of choice van je aanstaande werknemers.
Je medewerkers zijn je beste ambassadeurs, daar zijn werkgevers het over eens. De Googles van deze wereld en de ondernemingen die die wereld beter maken, hebben een voetje voor. Maar elke werkgever – van kmo tot multinational – kan zijn bedrijfsimago of employer branding extra glans geven door structureel en oprecht een maatschappelijk verantwoord ondernemerschap te voeren. Voor een duurzaam bestaan van je bedrijf is het zelfs een must.