The payroll must go on

27 april 2020 - Leestijd: 2 minuten

Corona

Global Payroll Week is een jaarlijks terugkerend moment om de wereld van de salarisdiensten even in de schijnwerpers te zetten. Bij SD Worx vroegen we de voorbije maand meer dan ooit van onze payrollspecialisten. Ondanks een wereldwijde crisis en de meest bizarre samenlevingsomstandigheden sinds lang, gingen alle lonen vlekkeloos en op tijd de deur uit. Een huzarenstukje.

Global Payroll Week sdworx

Midden maart ging een groot deel van de wereld in lock-down. Het bedrijfsleven werd voor sommigen stopgezet, anderen gingen op een laag pitje draaien en nog een grote groep zocht zijn heil in telewerken. Nood brak wet, maar bracht ook aan het licht welke sectoren met ongeziene situaties weten om te gaan en er gepast op inspelen. Ook bij ons gingen even alle alarmbellen af, maar zonder tijd te verliezen werd meteen een stappenplan uitgerold om de continuïteit voor onze meer dan 70.000 klanten te handhaven. We slaagden erin om alles in geen tijd op de rails te krijgen. Covid-19 testte onze flexibiliteit en veerkracht, onze specialisten doorstonden de proef met glans.

Met cloud vloeiend over naar telewerk

Geen klein karwei, vooral het stappenplan vroeg heel wat inspanningen van ons team. Dankzij onze cloud infrastructuur konden we zelf vlot overschakelen naar permanent thuiswerken om zo ook de gezondheid van al onze mensen te garanderen. De cloud speelde een belangrijke rol in de continuïteit van onze payrolldiensten. Daardoor waren we voorbereid op collectief thuiswerken.

De volgende stap was het opzetten van een ‘Pandemic Response Team’. Geen overbodige luxe als je beseft dat er op sommige dagen tot 65 procent extra telefoontjes binnenkwamen. We wilden onze klanten die in meer dan honderd verschillende landen actief zijn niet in de kou laten staan op een moment dat ze ons het meest nodig hadden. In heel wat landen werden tijdelijk nieuwe regelingen getroffen onder meer met betrekking tot tijdelijke werkloosheid. Waar nodig, organiseerden we webinars om de reguleringen te verduidelijken. Ze werden massaal bijgewoond door onze klanten.

Wereldwijd verankerd met lokale expertise

Dankzij onze jarenlange ervaring en lokale expertise volgden we alle nieuwigheden van dichtbij op en konden we op die manier ook onze klanten in alle uithoeken van de wereld ondersteunen. Het outsourcen van payroll bewees op die momenten meer dan ooit zijn nut. Waar in enorm veel bedrijven andere aspecten alle aandacht en energie opslorpten, hoefden onze klanten zich op geen enkel moment zorgen te maken over hun loonberekeningen en het uitkeren van die salarissen. Zij konden al hun tijd stoppen in het indijken van de gevolgen van de crisis.

Onze blik ging intussen ook naar de terugkeer naar de normale gang van zaken, of hoe dat er na deze pandemie ook zal uitzien. Die zal ongetwijfeld in fases verlopen en die bereiden we nu al voor om straks klaar te zijn als de regeringen de maatregelen beginnen af te bouwen. Onze klanten kunnen op beide oren slapen. Hun payrollservice nam de coronahorde zonder de minste hapering en ook in de toekomst kunnen ze er verder op vertrouwen. Bedankt aan al onze medewerkers voor het harde werk de voorbije weken. Dank aan al onze klanten voor hun vertrouwen in onze kennis en expertise waarmee, intussen al 75 jaar lang.

Lees hier hoe we elkaar ondersteunen

Gerelateerde artikelen

refresh Meer artikelen