Je hr-afdeling tijdelijk versterken? Dat doe je zo

Door Ria Vermeir - 18 februari 2020 - Leestijd: 5 minuten

Loonadministratie

Continuïteit, expertise, efficiëntie en flexibiliteit: het zijn de gedroomde troeven van elke hr-afdeling. Voel je dat die binnen jouw organisatie nog niet volledig op scherp staan? Overweeg dan on-site ondersteuning van een tijdelijke medewerker. Zij werken je repetitieve – en dus tijdrovende – administratieve of payrolltaken moeiteloos weg, terwijl je eigen medewerkers meer ademruimte krijgen.

hr tijdelijk versterken

De werkdruk op een hr-afdeling kan soms hoog oplopen. Naast een foutloze loonberekening en payrolladministratie – een maandelijks huzarenstukje – komen er nog talloze opdrachten bij. Denk aan het beheren van contracten, uitdenken van opleidingsprogramma’s en opstellen van vacatures. Of misschien wil je al een tijdje je schouders zetten onder data-analyse of een employer branding-campagne.

Het klinkt vast herkenbaar, maar de kans is reëel dat je handen te kort komt om alles te bolwerken. Dat hoeft echter niet zo te zijn. Met (tijdelijke) hulp geef je je hr-afdeling vleugels én geniet je van deze vier voordelen:

#1 Continuïteit: het hele jaar door gemoedsrust

In een ideale wereld is je hele team altijd op post. De realiteit is helaas anders. Ook je hr-medewerkers worden weleens ziek, doen aan gezinsuitbreiding, nemen vakantie en verlaten soms de afdeling. Hun job is echter zo technisch geworden dat het niet eenvoudig is om snel een geschikte vervanger te vinden.

Of toch? Onze Payroll Advisors en HR Assistants zijn direct inzetbaar en zorgen ervoor dat je je planning niet moet bijstellen. Zo overbrug je moeiteloos onvoorziene afwezigheden en piekperiodes. Schakel snel een van onze medewerkers in.

#2 Expertise: een slimme kop op de juiste plek

Heeft je hr-afdeling versterking nodig, dan wil je zeker zijn dat je nieuwe collega de nodige expertise en ervaring heeft. Maar zelfs met een goede screening blijft een vaste aanwerving altijd een beetje een sprong in het duister. Bovendien verandert de sociale wetgeving voortdurend, waardoor je geregeld moet investeren in bijscholing. Door een van onze externe hr-medewerkers in te zetten, vermijd je dat probleem, want hij of zij heeft een rechtstreekse lijn met ons juridisch kenniscentrum, het sociaal secretariaat en de consultants van Tax & Legal. Kort gezegd: je bent altijd up-to-date en wettelijk in orde.

#3 Efficiëntie: een uitgelezen kans om te prioriteren en te stroomlijnen

De payroll en loonadministratie zijn arbeidsintensieve taken die elke maand de agenda bepalen. Strategische projecten verdwijnen dan vaak noodgedwongen naar de achtergrond. Outsourcing laat je toe om de rollen om te draaien. Het gevolg: meer tijd voor je kerntaken.

Bovendien bekijkt een van onze extra on-site krachten je administratieve processen met een andere bril. Hij of zij denkt actief mee over efficiëntiewinst en automatisering. Zo kunnen handige tools en/of softwareoplossingen voor een nieuwe wind zorgen in je afdeling.

#4 Flexibiliteit: altijd zelf de touwtjes in handen

Outsourcing is geen verbintenis voor het leven. Je bepaalt zelf hoeveel dagen per week je extra kracht bijspringt en hoelang het contract duurt. Het is dus zowel een ideale last-minute-oplossing als een goede piste voor meer structurele ondersteuning. Wil je liever eerst het water testen en daarna overschakelen op een duurzamere samenwerking? Ook dat is mogelijk. En nog belangrijker: je kunt via deze formule de kosten perfect beheersen. Jij vraagt, wij draaien.

En als uitsmijter geven we nog mee dat onze Payroll Advisors en HR Assistants stuk voor stuk toffe collega’s zijn. Je krijgt er dus een glimlach op de werkvloer bij.

Je hr-afdeling vleugels geven?

Onze Payroll Advisors en HR Assistants staan al te popelen.

Schakel een van onze medewerkers in

Gerelateerde artikelen

refresh Meer artikelen